Thursday, May 14, 2009

ALLAH TIDAK MENJADIKAN SESUATU ITU SIA-SIA..




Sesungguhnya Allah tidak menjadikan/ menghadirkan sesuatu dalam hidup kita bukanlah dengan sia-sia. Hanya kita yang selalu buruk sangka ke atas semua takdir yang telah tercipta. Kekurangan kita sebagai manusia biasa yg terlalu sukar utk melihat sesuatu itu dengan mata hati.. Terlalu cepat mengikut rasa amarah milik syaitan.

Astaghfirullah.. Astaghfirullah..Astaghfirullah.. aku bertaubat ya Allah..!!
Aku lah itu.. yg selalu alpa dan cepat melatah dgn segala kesukaran dan kesedihan yg dtg.
Aku lah itu.. yg selalu merasakan diri sentiasa tewas dgn kehendak dan impian duniawi..
Akulah itu.. yg selalu menginginkan kehidupan yg indah2..
Akulah itu.. yg selalu tamak haloba dgn nafsu duniawi, mainan syaitan..

Semoga Allah, Ar-Rahman.. Ar-Rahim tidak menarik segala nikmat kasih sayang-NYA yang sentiasa tercurah di setiap hembusan nafas dan nadi yg masih bergerak ini.. Semoga iman dan taqwa anugerah-Nya ini akan terus kekal di dalam hati dan terpelihara dari gangguan syaitan durjana.

Alhamdulillah, hidayah dan kasih sayang Allah telah membantuku menjadi kuat dan gigih untuk meneruskan kehidupan di dunia sementara ini.. Semoga anjakan paradigma ini terus mekar bersama puing-puing doa dari mama/ayah, seluruh ahli keluarga, sahabat handai, muslimin-muslimat... termasuk sahabat yang sentiasa diingati. Usah silu untuk menegur segala kekurangan diri ini. Sesugguhnya, yg buruk itu adalah datang dari diriku sendiri.. -yg sedang berusaha gigih utk menjadi lebih baik dari hari ke hari.. InsyaAllah

Allahuakbar! Allahuakbar! Allhuakbar!

1 comments:

en_me said...

salam cek najwa itewww.. me insaf dgn kelemahan n kekurangan diri me yg inih..