Thursday, December 31, 2009

SELAMAT TINGGAL 2009, SELAMAT DATANG 2010

2009 akan pergi beberapa jam saja lagi..2010 pula akan mengambil alih. Bagai baru semalam ianya hadir. Dunia yang tua menjadikan segalanya pantas bergerak tanpa terasa walau sedetik, walau jantung kencang berdegup dan walau nadi pantas berdenyut.

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Setiap detik yang ku lalui pada dada 2009 penuh dengan kenangan tersurat dan tersirat. Suka dan duka silih berganti tanpa diduga pun ada jua yang telah diduga. Semuanya adalah warna-warni kehidupanku sebagai seorang hamba dan sebagai seorang anak akhirat yang selalu alpa. Alpa pada keindahan duniawi nan sementara.

Pun DIA masih lagi memberi ku ruang dan peluang untuk bergembira dibumi-NYA. Masih jua DIA melimpah-ruahkan rezeki buatku; keluarga yang aman, kesihatan yang baik, makanan yang lazat-lazat, sahabat-sahabat yang budiman, berhibur dan yang paling syahdu DIA mengizikan ku dan sudi memilih ku untuk menghafal ayat-ayat milik-NYA. Subhanallah..maha suci Allah yang menjadikan segala sesuatu dengan bersebab, yang sentiasa melimpahkan kasih sayangNYA pada semua hamba-hamba-NYA tanpa berbelah bagi.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Semoga tahun masihi 2010 yang bakal ku tempuhi mampu mewarnai hidupku dengan lebih banyak warna-warna ceria. Semoga hijrahku akan terus berada dipaksinya, biar sukar dan pahit untuk kutempuh. Semoga lorong fisabilillah yang ku pilih ini mampu ku lalui hingga ke penghujunnya tanpa banyak rintangan. Ah, selagi syaitan itu wujud di bumi-NYA ini..selagi itulah janjinya untuk memusnahkan bani Adam, umat Muhammad s.a.w.

Peliharalah aku ya Rabb dari segala kejahatan dan fitnah syaitan durjana. Peliharalah aku yang lemah ini, ya Rabb. Aku mohon dari-MU dengan sepenuh hatiku.. Peliharalah jua kedua ibubapaku, adik-beradikku, saudara-maraku, sahabat-sahabatku, jiran-jiranku, guru-guruku, muslimin dan muslimat yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia, peliharalah jua para anbiya dan syuhada', cucurilah Rahmat keatas junjungan besar kami Muhammad s.a.w, para sahabatnya serta keluarganya. Amin, ya Rabb.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

0 comments: