Sunday, July 3, 2011

KEGEMBIRAAN KAMI



TIDUR YANG INDAH

Alhamdulillah, hujung minggu yang baru ini aku dapat merasai nikmatnya tidur di katil dan bilik sendiri. 1st-3rd July. 3 malam 2 hari.. macam pakej percutian kan. Terima kasih ya Allah, atas nikmatmu. NikmatMu yang tidak mahu untuk ku dustakan.

CHOCOLATING
Agagaa... tak percaya??? Yes, itu lah hakikatnya. Entah hangins apa yag datang, tiba-tiba aku rajin pulak untuk membuat sendiri coklat yang mak-mak orang tengah havoc sangat masuk kelas, untuk buat coklat macam-macam gaya.

Bahan-bahan semua memang dah ada kat rumah ni. Mama punya stok lah apa lagi.. hehehe..

This is my second trial.. 1st time aku tolong mama buat (errrkk, banyak tengok dan banyak buat derrkk..ahakss).

Kali ini mama biarkan aku 'berjuang sendiri'. Dia just tunjukkan sekali lalu those steps. Alhamdulillah aku masih ingat dan boleh buat.

Masa buat tu, fuuhhh give-up mula menguasai minda aku. Membuat coklat tahap kesabaran harus berada di tahap paling maksima. Sesabar perempuan melayu terakhir.. yang buat kerja sopan-santun, perlahan dan penuh silu.. ekekeke.. kalian bayangkanlah sendiri ya.

Aku memang tabiklah to those kakaks or makciks yang jual coklat tuh.

Mula-mula aku malas dan selebihnya malu nak bawak ke hostel, sebab aku  anggap percubaan aku tidak berapa menjadi. Aku buat bentuk love and green color.Tapi bila mama dah pilih yang elok,  adjusted mana yang sememeh dan masuk dalam paper cup  pink.. cantik pulak. Hilang terus give-up aku.  hehehe..   Bila kawan-kawan aku tengok, mereka kata.. "cantiknya..."  Bila dah masuk mulut.. "sedapnyaaa.."  Hmmm, alhamdulillah..hilang semua rasa penat. Kembang semangkuk terus!!  Kalaulah mereka nampak yang tunggang-langgang tuh..hehe. Errkk, malangnya aku lupa nak ambik gambar sebagai bukti..ahaksss!! 

BANAFEE VILLAGE
Larut malam -dekat pukul 12 gitu- kami supper di Restoran Banafe. Ada dua. Satu berhadapan New York hotel (yang lama @ BANAFE CAFE) Satu lagi -yang baru- berhadapan dengan building MAA. Kami pergi tempat yang baru @ BANAFEE VILLAGE.

Beberapa kali dah cuba ke sini, tapi tak jadi masuk sebab ramai sangat pengunjung yang datang. Malas nak menunggu dan bersesak. Perut pun dah lapar sangat.

Cosy!! Memang best tempat ni. Alhamdulillah, tak lama menunggu makanan sampai. Kami tak lapar sangat, so order yang simple aje.

Aku dan Syamil makan roti canai, adik order chicken wings, mama order tuna sandwich.

Ayah masih kekenyangan makan  juadah berbuka puasa di surau. 

BEKAL  KE ASRAMA

Dari pagi sampai ke petang, mama sibuk kat dapur untuk bekalkan  aku dan Syamil makanan.

Mula-mula dia masak nasi goreng untuk sarapan pagi. Then dia sambung masak  Mi bandung untuk aku. kemudian masak untuk lunch.

Simple. Nasi putih dan ayam paprik. Senang. Segala sayur ada sekali dalam tu. Sempat aku tapau dan makan dalam kereta.

Mulanya tak plan pun nak bawak untuk Syamil. Tiba-tiba aku dengar bila mama tanya, dia pun nak bawak jugak. Tu yang bila aku keluar rumah (lepas  ayah balik dari surau solat zohor), mama masih kat dapur lagi. Ready untuk Syamil pulak. Adik lah yang akan jadi mangsa urut kaki dia malam kang!!

T.A.M.M.A.T

Sekian catatan travelog perjalanan hujung minggu aku dan family..!! Cheersssss..!!

0 comments: