Monday, July 11, 2011

SEGALA PUJI BAGI ALLAH


Tasmi'
Alhamdulillah.. tasmi' berjalan dengan lancar. Markah tasmi' adalah untuk subjek tajwid  ianya akan dicampurkan dengan markah kertas kerja. Terima kasih ya Allah atas bantuan-Mu. Terima kasih pada semua yang mendoakan.

WARUNG SAGA

Roti John Warung Saga
Alhamdulillah.. ayah belikan roti john dari Warung Saga. (klik di sini juga) Awak semua kena rasa sebab lain dari yang lain. Telur memanglah ada, itulah bahan paling asas untuk roti john. Sos pada roti ialah black pepper sos dan ada cheesy sos jugak, selain dari cili sos dan mayonis. Gabungan semua sos tersebut menjadikan roti john di situ sungguh enak. Mama pernah tanya tokeh di mana dia beli cheesy sos, katanya dia buat sendiri. Hmm, kagumnya..muda saja orangnya tapi kreatif.

Selain dari roti john, ada di jual juga burger-burger yang biasa tu dan burger cikano. Cikano adalah campuran daging lembu atau daging ayam campur berserta telur. Saya dah cuba beli/makan burger cikano dari gerai yang lain tapi memang tak sesedap cikano di warung saga.

Undangan Perpisahan
Hmm, Prof Kamil sms saya siang tadi untuk ke majlis perpisahannya di UiTM segamat pada 13 Julai a.k.a Rabu a.k.a lusa. Berkali-kali saya baca sms kirimannya itu, untuk memastikan tarikh yang diberikan. Bila saya hubungi mama, dia pun menyuruh saya cek betul-betul  tarikh yang ditulisnya. Sah! Memang Bulan ini. Hari Rabu. Lusa!!!! Bukan weekend!! Sekian terima kasih!!

Huaaa.. nak pergi.. nak pergi.. tapi, saya ada kelas lah Uncle Prof! Maaf ya.. Walau bagaimanapun, terima kasih banyak-banyak sebab ingat saya yang hanya '1 sen' dari travelog kehidupanmu dan Untie Roza. Saya berjalan seperti tidak jejak ke bumi. Senyum lebar hingga ke telinga. Suka, bangga, bahagia.. Semoga Uncle dan Untie sekeluarga akan terus diberi kehidupan yang barakah oleh-Nya. Ameen, ya Rabb!

Alhamdulillah.. Terima kasih ya Allah!

Tugasan Akhlak
Alhamdulillah, tugasan akhlak telah siap 98%. 2% lagi untuk semakan oleh ustazah esok, InsyaAllah dan kemudian hanya perlu di print. Terima kasih wahai Allah, memudahkan aku ke atas segalanya.

NikmatMu yang manakah hendak ku dustakan?

5 comments:

E n t o y C a i r o said...

bak sikit roti john tu...
usah terlalu kedeks!!x elok..

tomato said...

moga allah mudahkan urusan maira ye ^^

Humaira' said...

EC - balik esok sila beli sendiri!!lalala

ciktomato tomei - ameen ya rab!!

Anonymous said...

segamat??erm..sudi2 kan lah..

Humaira' said...

anonymous:

uncle ke untie? hehe
insyaAllah, kalau class batal mama kata boleh pergi. t.kasih, ya!!