Friday, February 10, 2012

MAWAR MERAH DI BULAN FEBRUARI..

-kami 'berkampung' di Mersing-


Oh, Rabiul Awal..
Apa lagi yang paling indah selain dari mengenang kelahiran kekasih Allah.. Muhammad SAW.

Ayuh, perbanyakkanlah selawat keatas insan mulia pemberi syafaat buat kita di Padang Mahsyar kelak. Selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W merupakan suatu amalan yang disyariatkan oleh Islam.

Firman Allah (s.w.t) yang bermaksud: “Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya berselawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, berselawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya”. [Surah Al-Ahzab: 56]
Sabda Rasulullah (S.A.W.) yang bermaksud: “Barang sesiapa yang berselawat ke atasku dengan sekali selawat nescaya Allah (s.w.t) akan berselawat ke atasnya sepuluh kali”. [HR: Muslim daripada Abdullah bin Amru bin Al-‘Ass r.a]

-Teluk Penyabong-
mengeratkan tali kasih sambil menyaksikan kebesaran Allah..Allahurobbi..




Oh, Februari..
5 Februari.. ulang tahun pernikahan mama dan ayah. Alhamdulillah, sudah mencecah ke angka 23 tahun. Subahanallah.. Semoga mereka terus dianugerahkan kesihatan yang berpanjangan bagi memudahkan melakukan amal ibadat semaksima yang mungkin. Ameen ya rob.





Syamil dan adik berkongsi bulan kelahiran. 9 Februari, milik Syamil untuk kali 17. Manakala adik pula 16 Februari telah menjadi 'miliknya' untuk kali ke 12. Allahurobbi, begitu pantas masa berlalu. Seolah baru semalam melihat kekecohan di ruang tamu, apabila mama terpaksa melahirkan adik di situ kala dinihari kerana tidak sempat ke hospital. Aku yang ketakutan, bersembunyi di dalam selimut bersama Syamil. Allah..Allah..Allah..

Semoga mereka berdua sentiasa di dalam taufiq dan hidayah Allah..menjadi insan-insan soleh. Ameen ya Allah..





2 comments:

E n t o y C a i r o said...

BESTNYER!

BTW

Pakcik KOMENG n Macik KOMENG,Hope diberi kesihatan yang sempurna dan nikmat yang luas.amin ya robbal alamin..

Humaira' said...

sangat!!

oh thanks nway..!! (BIOL)