Wednesday, February 22, 2012

MENGENANG

gambar dari google
(Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad)
25 Mei 1954 - 22 Februari 1992

A SINGING LAWYER!! Siapa tidak kenal satu-satunya insan hebat ini, yang mengharumkan nama Malaysia ke seluruh pelusuk dunia.

Meski dia pergi ketika usia ku 2 tahun, namun aku membesar dengan lagu-lagunya. Lagunya sering bermain di bibirku dan rakan-rakan, khususnya ketika ulangtahun kemerdekaan tiba. Lagu patriotik dendangannya amat mudah didendangkan, apatah lagi diingat liriknya.

Banyak lagunya yang kugemari..seperti merisik khabar, terasing, salam terakhir dan banyak lagi. Hanya menulis beberapa tajuk.

Aku memilih lirik berikut untuk ku muatkan di dalam entry ku kali ini.. Ia sekadar menghimbau saat-saar akhirnya di dunia ini...



DI DALAM SEPI ITU
Serasa diri ini
Terpinggir di batas nan sepi
Tak sesiapa menemani

Di dalam sepi itu
Kembali ku mengingati mu
Lalu hati jadi rindu

Aku terperangkap dalam diri
Aku terpedaya oleh mimpi
Aku dikejari bayang-bayang
Keterpaksaan menyiksakan

Lama ruang hati kekosongan
Lama ku menangis sendirian
Lama hanyalah hitungan masa
Tak terluntur kenangan indah
Di antara kita

Di dalam sepi itu
Bertakhta bayangan dirimu
Mencengkam sanubariku

KLIK: YOU TUBE



semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya,
melapangkan kuburnya,
dan menghimpunkannya di kalangan para solihin
amen ya robbal alameen


-Al Fatihah-

0 comments: