Friday, September 19, 2008

Aku bahagia di sini


Alhamdulillah… Ramadhan memasuki hari ke 19. Aku masih lagi mampu merasai empuknya tilam yang mengulik lena ku seperti malam-malam sebelumnya. Aku bersyukur pada-Nya, kerana masih lagi dipinjamkan nafas oleh-Nya untuk merasai nikmat sepertiga malam ini. Aku masih lagi diberi peluang untuk sujud pada-Nya..merayu, merintih, merendah kan tubuh, memohon diampunkan diri ini yang sentiasa dilumuri dosa.. yang besar dan yang kecil, yang sengaja ataupun yang tidak sengaja, yang nyata ataupun yang tidak nyata.. Pun jua, aku masih lagi diizinkan oleh-Nya untuk menatap kitab milikNya..menjelajah dari satu ayat ke satu ayat-Nya yang lain.. membina ketenangan hati dan nurani.

Subhanallah..Maha suci Allah, Alhamdulillah..segala puji bagi Allah, Allahu akbar..Allah maha besar. Segala puji bagi-Mu, Ya Allah yang menjadikan alam ini.. Sesungguh-Nya Malaikat dan Rasul mu itu adalah benar… hari kiamat itu adalah pasti. Semoga dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat ku.. Aku pasrah, dan redha diatas segala ketentuan-Mu, Ya Allah. Semoga Dia juga merahmati kedua ibubapaku, guru-guruku, kaum keluargaku, dan semua rakan-rakanku.

Yang pasti, aku bahagia di sini.. aku menjadi lebih tenang dengan begini, tanpa apa-apa..

Wallahu a’alam.


0 comments: