Thursday, May 7, 2009

IZINKAN AKU


Ya Allah.. tiada tuhan yang kusembah melainkan engkau..
Ya Allah.. yg maha pengasih lagi maha penyayang..
Ya Allah.. yang maha agung..
Ya Allah.. yang maha lembut..

Ya Allah,
sesungguhnya..
Malaikat dan rasulmu itu adalah benar
Al-Quran itu adalah kitab mu
hari kiamat itu adalah benar

Ya Allah..
ampunilah segala dosa-dosaku.. yang besar ataupun yang kecil, yang nyata ataupun yang tersembunyi, yang sengaja ataupun yang tidak sengaja..
sesungguhnya aku sangat jahil, ya Allah!
ampunkanlah dosa-dosa kedua ibubapaku,adik-beradik ku,guru-guruku,saudara-maraku,sahabat-sahabatku, para anbiya, muslimin dan muslimat.. samada yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia.

Ya Allah..
Izinkan aku menghafal ayat-ayat milikMu..
Izinkan aku menyimpan ayat-ayat milikMu dihatiku selagi hayatku dikandung badan..
lembutkanlah lidahku untuk menyebut setiap huruf dan ayat-ayatMu itu..
lapangkanlah dadaku setiap kali menatap kitab milikMu itu..
sesungguhnya istikharahku mengisyaratkan aku untuk kekal di sini..

Ya Allah..
tetapkanlah imanku..
jangan kau bolak-balikkan hatiku..
kau peliharalah aku dari gangguan dan hasutan syaitan durjana..
bimbinglah aku yang sangat hina ini, ya Allah..
jangan kau biarkan aku hanyut dengan nafsu duniawi, ya Allah..
aku serahkan seluruh jiwa dan ragaku padaMu
sesungguhnya hidupku, matiku dan ibadahku hanya untukMu

Rabbana atina fiddun ya hasanah wafil akhirah ti hasanah, wakina 'azabannar..
Amin.. ya Rabbal 'alamin.

0 comments: