Tuesday, August 4, 2009

Tidak Prihatin

Sejak Jumaat malam, tiba-tiba badan rasa sakit-sakit dan berpeluh walaupun cuaca tidak panas. Kesimpulan yangg mudah - demam! Dada sesak. Waktu malam sukar untuk melelapkan mata. Batok juga. Ayah suruh makan panadol dan minum ubat batok gamat.

Pagi tadi usai solat subuh ayah teman ke bahagian kecemasan untuk pemeriksaan. Sebaik tiba di kaunter pendaftaran, terdapat ramai lelaki yang memakai kemeja putih, berseluar biru dan bertali leher. Siapakah mereka? Jururawat lelaki? Salah seorang dari mereka mahu memeriksa suhu badan.. Suhu di ambil melalui lubang telinga! Ouuchh!! Aku memprotes.. menunjukkkan reaksi muka tidak suka ~ di hadapan orang? Ya Allah, bantulah aku!! eeeeee.. geramnya dengan perangai manusia yang tidak menggunakan akal dengan sempurna !!! **Rasa nak backhand mamat tersebut**.

Dia ISLAM, orang Melayu... penuh tatasusila dan kaya dengan peradaban. Namun yang pelik mengapa tidak disediakan ruangan khas untuk muslimah. Tidak prihatin langsung!!! Kalaupun pihak pengurusan tidak menyediakan hal tersebut, namun sebagai orang ISLAM, tolonglah peka dengan isu-isu yang nampak remeh tapi sebenarnya amat berat/ besar di sisi Allah.

Malas untuk bercakap secara berlebihan. Kalian fikirlah sendiri... kalian yang harus menjawab di hadapan Allah nanti.. Wallahua'alam.

0 comments: