Thursday, December 1, 2011

Sama Tapi Tidak Serupa..



Sekali imbas kelihatan serupa. Ramai yang keliru. Namun hanya jauhari yang mampu mengenal manikam.. Sepintas lalu kelihatan hampir serupa. Masing-masing jalan laju, cakap laju, suka bercakap, kaki shopping.. dan kaki pukul!! Takut tak? haha...
 



Gambar di atas dan gambar di bawah:
Ia kisah yang terakam kira-kira seminggu yang lalu. Kami berada di tempat yang sama. Namun, kami seperti saling tidak mengenali di antara satu dengan lain. Atau mungkin ada yang bertanggapan kami sedang bergaduh. Pengaruh teknologi IT...!!



Kasihan adik, sehingga terlena menantikan game di download. Wifi sungguh lembap kerana ramai yang sedang bertenet di tempat yang sama. Maklum, cuti sekolah...


Doakan kami.. doakan kita..
Doakan ukhwah saya dan adik-adik kekal aman dan damai sehingga ke akhir hayat dan bertemu di Jannah. Saya seringkali runsing apabila melihat beberapa keluarga terdekat dan kenalan rapat atau jauh yang berpecah-belah hubungan mereka adik-beradik.

Saya juga berdoa semoga, ukhwah saya dan semua rakan-rakan di blog ini, rakan sekuliah, rakan sekolej, bekas rakan-rakan sekolah akan terus berpanjangan dan di rahmati Allah swt. Semoga ukhwah kita adalah ukhwah yang memberi manfaat di antara satu sama lain. Ameen ya Robb.