Friday, April 27, 2012

WAHAI PEMILIK TULANG RUSUKKU

(gambar dari google) 
Rasulullah bersabda “Aku berwasiat kepada kamu supaya menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana mereka dijadikan daripada tulang rusuk dan sebengkok-bengkok tulang rusuk adalah yang di bahagian teratas. Sekiranya kamu cuba meluruskannya, kamu akan mematahkannya dan sekiranya kamu membiarkannya akan terus bengkok selama-lamanya. Jesteru, berpesan-pesanlah tentang wanita (dengan kebaikan)“ -HR: Bukhari dan Muslim

WAHAI SANG PEMILIK
Siapa pun kamu, aku memang sedang menanti kehadiranmu dengan penuh debaran.. Hanya Dia yang Maha mengetahui..entahkan 'kau', entahkan 'dia', entahkan si...errrr... wallahua'alam!!

Aku ini hanya manusia biasa..aku ini manusia yang selalu saja tersilap..aku ini yang sering saja goyah apabila syaitan mula menghembuskan bisikan-bisikan indahnya..aku memang serba kekurangan..aku ini masih bertatih..!

Namun, aku sedang gigih memperlengkapkan diri.. aku sedang berusaha memperbaiki diri..aku sedang memperhalusi adab-adab yang tercatat dari Al-Quran dan Sunnah. Semoga Allah memeliharaku dari gangguan syaitan dan fitnah dajjal..serta memeliharaku dari sifat-sifat orang yang munafik.. na 'uzubillahiminzalik!

IDOLAKU
Wanita-wanita mulia di sisi Rasulullah yang tabah, sabar dan setia itu Khadijah bukan.. dan wanita  penyejuk mata itu Aisyah Humaira'..oh, ada lagi!! Safiyyah yang sunguh bijak..aduhai aku ini di mana tahapnya? ~baeklah Akan ku singkap semua kisah wanita-wanita mulia yang hidup bersama Rasulullah saw...akan ku catat ciri-ciri diri mereka itu satu-persatu..

-Allahummasolli 'ala muhammad wa 'ala ali muhammad-


nota: hayati kisah ini: klik di sini