Sunday, April 3, 2011

Takdir Seorang Arina


NURARINA BINTI MOHD SHAPII

Wajah dan namanya berlegar-legar di ruang minda. Masih segar semuanya mengenai dia di layar mata.


Ketika di sekolah namanya memang sentiasa meniti dari bibir ke bibir. Orang yang cantek dan baik. Aku memang mengenalinya, meski tidak secara rapat. Namun kami sama-sama menuntut di Bukit Mahkota. Dia senior di sekolah yang sama. Hari-hari kami bersua dan berselisih jalan. Orangnya cantik, berwajah lembut dan tenang ~sejuk mata yang melihat.


SEPI TANPA BERITA

Lama sudah aku tidak mendengar khabar berita mengenainya. Hanya sesekali ternampak di shopping mall maklum dia juga orang JB, namun tidak pula menyapa ~malu! Lagipun aku tidak pasti dia masih mengingati aku ataupun tidak.. ~ah, alasan ya Najwa.. huh!


DUGAAN BUATNYA


Kalian tentu ingin tahu apa kaitannya dia dengan entry ku kali ini dan juga apa kaitannya dalam kehidupanku. Buat pengetahuan kalian, Kak Arina diserang penyakit barah tulang belakang tahap empat, yang mengakibatkan dia lumpuh separuh badan secara tiba-tiba.

Kalian baca lah sendiri kisah lanjut mengenainya di link akhbar berikut:


Masih terbayang di ruang mata dia berjalan, tersenyum dan ketawa.. makan di dewan makan. Tidak ku bayangkan betapa kini dia sedang terlantar menanggung sakit. Sebak memenuhi ruang dadaku. Ya Allah.. besarnya dugaanMu pada dia..


DOA KU TITIP

Kakak, saya doakan kakak diberi ketabahan menanggung rasa sakit dan semoga kakak sentiasa terpelihara dari hasutan syaitan. Semoga Allah juga memberi ketabahan dan kekuatan pada ibu kakak, yang juga sedang menjaga ayah yang sedang lumpuh.. ameen3x ya Robb.


BLOG KAK ARINA: Si Comel Berkulit Puteh

2 comments:

E n t o y C a i r o said...

kasihan kak arina..

bab2 penyakit barah@kanser ni..Memang sensetif sekali dengan jiwaku akhir2 ni.

anyway,Moga kak arina mendapat bantuan kewangan dengan segera.

nurarina said...

terima kasih adik2...
Alhamdulillah...kesihatan semakin membaik....
doakan kesihatan yg berterusan untuk sy ya...